Medzinárodné konferencie IBBY inštitútu 2017

NAKUKNI POZA OBRÁZOK, ČO VIDÍŠ? - príspevky z konferencie 5. septembra 2017 

Timotea Vráblová (Slovenská republika)
Nakukneš? Čo podporuje porozumenie pri vnímaní obrazu u dieťaťa?

Markéta Andričíková (Slovenská republika)
Keď to, čo vidíme, vlastne nie je to, čo vidíme (Pohľad z rôznych perspektív)

Ragnheiður Gestsdóttir (Islandská republika)
Aké obrázkové knihy čítať viac – tie pre domáce prostredie alebo tie globálne zamerané?

Josep Antoni Tàssies (Španielske kráľovstvo)
Estetická výchova dieťaťa prostredníctvom ilustračnej tvorby PDF  

Ellis Vance (Spojené štáty americké)
Ako detské knihy rozvíjajú porozumenie detí a pomáhajú im prekročiť hranice vlastnej skúsenosti PDF

Akoss Ofori-Mensah (Ghanská republika)
Nakukni poza obrázok a stretni sa s malým Afričanom a Afričankou  PDF  

Margaret Anne Suggs (Írsko)
Ako sa  v obrázkových knižkách 20. storočia znázorňovala identita dieťaťa afroamerického pôvodu  PDF

Ľubica Kepštová (Slovenská republika)
Od obrázku k textu (u detí mladšieho školského veku)

Björn Sundmark (Švédske kráľovstvo)
Ako lyžovať po švédsky: teda uzimený pohľad na švédske obrázkové knihy o zime

 

POĎ SI ČÍTAŤ V KNIŽKE AJ V ŽIVOTE!  - príspevky z konferencie 6. septembra 2017 

Timotea Vráblová (Slovenská republika)
Od mechanického čítania k tvorivému. A čo tomu predchádza. VIDEO

Vierka Sádovská (Slovenská republika)
Čítame s pohybom a čítame v pohybe VIDEO

Mariano Dimonti (Talianska republika)
Hudobný projekt pre najmenších „Crescendo v hudbe“ Aj hudba rozvíja naše vnímanie pre knihu

Tilka Jamnik (The Republic of Slovenia)
Čítaj, ako ty chceš, aby si sa dostal či dostala k skvelému výletu aj s výnimočným jedlom

Kapka Kaneva (Bulharská republika)
Ako sprístupniť klasickú literatúru tínedžerom. Projekt El Árbol de los Clásicos z hľadiska vizuálneho spracovania. PDF

Mária Bačová (Slovenská republika)
Priestor v rozprávke VIDEO / PDF  

Beata Panáková (Slovenská republika)
Byť v obraze  VIDEO

Angela Lebedeva (Ruská federácia)
Formovanie budúcnosti: Rozvoj čítania s porozumením a propagácia čítania. Skúsenosti z Ruskej štátnej knižnice pre deti a mládež